Cum se face un CV bun! (2)

Numai bine vă urez în 2013! Reiau seria articolelor despre angajări.

Cum se face un CV bun?

Un „CV bun”? Adică?

Un CV, este considerat bun, atunci când:

  • Reflectează în mod fidel ceea ce ești,
  • Este adaptat la ceea ce cauți,
  • Îți permite sp obții un interviu,
  • Se limitează la esențial: ceea ce te caracterizează, lucru care incită angajatorii să te primească la un interviu.

De ce ai nevoie înainte de scrierea CV-ului?

Adună toate „documentele” în baza cărora îți faci CV-ul. Apoi, într-o primă fază, pe ciornă, notează tot ceea ce ai mai făcut: formare și experiență profesională, activități extraprofesionale și timp liber etc. Selectează informațiile pe care le vei reține, întrebându-te , pentru fiecare în parte, dacă este util pentru angajator.

Spre exemplu: practici modellingul și/sau ai câștigat un concurs de miss/frumusețe. Acest aspect ar putea fi util dacă aplici pe un post de reprezentare a unei organizații: secretariat, PR, jurnalism și televiziune etc. Dacă aplici pe un post de contabil sau arhivist, acest element poate să lipsească.

Închizând paranteza, trebuie să-ți determini următoarele aspecte:

a. Derularea experienței tale profesionale în același sector, SAU

b. Rapiditatea cu care ai avansat în carieră, SAU

c. Ultimul tău post și ce ai învățat de acolo, SAU

d. Coerența dintre pasiunile tale personale, timpul liber și locurile de muncă pe care le-ai avut etc.

Caută elementele care permit cu adevărat să se înțeleagă:

  • Ce ai făcut/realizat/obținut,
  • Ce te deosebește,
  • Ce ți-a plăcut să faci.

Pentru ajutor, consultați articolele următoare, exact în ordinea dată:

Rubricile CV-ului tău!

Cam orice CV ar trebui să conțină structurat următoarele categorii de înformații:

1. Starea civilă și coordonatele – singura obligație este să îți dai numele și prenumele, adresa și telefonul. În ceea ce privește vârsta, situația familială, naționalitatea, indică-le doar dacă le consideri atu-uri pentru postul căutat.

2. Pregătirea cuprinde:

  • Diplome
  • Formarea continuă, dacă a dus la o calificare
  • Lista instituțiilor școlare frecventate este inutilă, ca și stagiile, dacă ele nu privesc în mod direct postul căutat,

3. Experiența profesională

  • Se scrie în ordine cronolică, mai ales dacă vrei să evidențiezi evoluția profesională. Dă lista slujbelor succesive în ordine, de la cea mai veche la cea mai recentă. Acest tip de CV este recomandat dacă nu prea ai experiență bogată.
  • Puteți afișa în ordine invers cronologică dacă doriți un post în ultimul sector în care ați lucrat. Ultima ta experiență, încapul listei, va fi pusă în valoare foarte bine!
  • Clasament funcțional sau tematic, dacă vrei să pui în valoare diferite competenețe. Vei prezenta toate funcțiile ocupate, iar pentru fiecare în parte vei specifica activitățile detaliate și abilitățile dobândite. Această ordonare o poți utiliza dacă ai avut numeroase slujbe similare, de scurtă durată, sau funcții similare, dar în sectoare de activitate diferite.
  • CV-ul mixt: ca și mai sus, îți poți prezenta domeniile de competență, detaliind activitățile, apoi poți indica pe scurt organizațiile și datele despre posturile pe care le-ai ocupat.

Job-urile de la începutul carierei nu trebuie neapărat precizate, cu excepția începătorilor. Este inutil să menționezi natura contractului (durată determinată, convenție civilă etc.), cu excepția cazului în care dorești să explici durata scurtă de ocupare a unui post.

4. Alte rubrici, după caz:

  • Timp liber, hobby-uri, subiecte de interes: dacă acestea te pot scoate în evidență, și pot fi considerate utile pentru postul vizat.
  • Voluntariatul: dacă arată abilitățile tale pentru postul vizat.
  • Limbile străine, programele informatice, permisul de conducere: evident, le menționezi dacă acestea ar putea reprezenta înteres pentru viitorul angajator.

Greșeli de evitat

1. Dezordinea, supraîncărcarea, textul fără titlul rubricii sau fără elemente puse în valoare.

2. Simpla enumerare a slujbelor succesive:

  • 2003 – 2005, secretar la firma X
  • 2005 – 2008, secretar la firma Y

3. Informația mult prea vagă:

  • Engleză: vorbit? citit? scris? ce nivel?
  • Contabil: clienți, furnizori? intr-o echipă, singur? cu bilanț?
  • Chelner: de cafenea, braserie, restaurant?
  • Maistru: cu ce echipă? ce responsabilități?

4. Includerea unor date inutile:

  • Examen de capacitate, dacă ai bacalaureatul.
  • Naționalitate română, specifici acest lucru numai în cazul in care candidezi pe un post din serviciul public sau dacă chiar consideri util.
  • Căsătorit/divorțat.

5. Absența unor justificări ale pauzelor din câmpul muncii: ca atare, daca nu ai lucrat timp de 2 ani, motivează (activități extraprofesionale, un curs, o formare profesională, apariția copiilor etc.)

6. CV-ul scris față-verso, fotocopii sau hârtie de proastă calitate.

Rezumat

1. Scoate în evidență competența ta principală sau obiectivul tău profesional.

2. Vizează claritatea maximă!

3. Scrie despre activități și sarcini, în detrimentul funcțiilor/statuturilor deținute.

4. Fii clar în ceea ce privește:

  • atribuțiile concrete
  • rezultatele obținute
  • abilitățile tale

5. Fii sintetic și concis: până în 2 pagini sunt de ajuns, mai ales dacă ești începător.

6. Îngrijește forma de prezentare, conținutul: un CV trebuie scris la calculator.

7. Dă toate informațiile care permit să fii contactat.

  • Nume și prenume.
  • Numărul de telefon la care răspunzi sigur.
  • Adresa completă.
  • Orele la care poți fi găsit în mod sigur.

8. Limba română, scrisă corect, reprezintă un mare avantaj!

În următorul post, care nu va întârzia ca acesta pentru că este deja pregătit pe jumătate, vă voi exemplifica un CV EUROPASS și, evident, vă voi motiva alegerea făcută! Așa că vă invit să-mi urmăriți postările prin blog, email sau RSS!

Toate bune! :)

About Vlad Florescu

DJ, organizator de evenimente, om de marketing si bloger cand am timp! :)

Posted on 22 ianuarie 2013, in Business, Marketing and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. vreau sa fak si eu un curiculum dar nu stiu cum ma puteti ajuta ??

  1. Pingback: Cum se face un CV bun! (1) « Vlad Florescu

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,863 other followers

%d bloggers like this: